czwartek, 28 sierpnia 2008

Reductio

Wciąż czekam na zamówioną armię kartagińską. Aby czas oczekiwania mi się nie dłużył, postanowiłem przejrzeć książki, albumy i swoje figurki w skali 1:72, w nadziei że wpadnie mi jakiś pomysł do głowy. I nagle: Eureka! Pomysł się pojawił podczas przeglądania ilustracji Angusa McBride'a. Oto ilustracja przedstawiająca dwóch wojowników - punickiego i celtyckiego:


Patrząc na tę ilustrację wpadłem na pomysł, aby wykorzystać moje stare figurki produkowane kiedyś w skali H0. W rachubę weszły dwa zestawy - Airfixa "Ancient Britons", wydany ponownie przez firmę Hat po wielu latach, oraz Galowie firmy Revell. Oto ilustracja z pudełka:


Ktoś powie, że inna skala się nie nadaje, ale czy na pewno? Patrząc na ilustrację z Punijczykiem i Celtem odnoszę wrażenie, że się urodzili nie tylko na innej szerokości geograficznej, ale także w "innej skali" :) Zabrałem się więc za Galów Revella, gdyż po prostu uwielbiam ten zestaw i niełatwo przyszło mi go zdobyć. Wytypowałem sześć figurek, czyli dwa oddziały. Jednak w zestawieniu z figurką 15 mm (która de facto ma skalę 17 mm) Galowie wyglądali dość groteskowo. Postanowiłem użyć skalpela, green stuffu i kleju. Usunąłem części figurki zaznaczone na ilustracji na czerwono:


Wyszło moim zdaniem nieźle, poważnie się zastanawiam, nad kolejną szóstką, lecz teraz powinienem zastosować więcej konwersji, aby urozmaicić. Poniżej zamieszczam zdjęcie, pierwsza szóstka z lewej to chłopaki po redukcji i troszkę skonwertowani, w centrum figurka w skali 15 (17) mm, zaś po prawej stronie - oryginały dla porównania. I tak z figurek w skali 1:72 zrobiłem figurki 15 mm:

Brak komentarzy: