piątek, 28 sierpnia 2009

PzKpfw IV Ausf. H z zestawu Italeri 7007


Model na akcję "Cała Polska buduje Czwóreczki" jest gotowy. Zdecydowałem się na wariant H (wersja bez Zimmeritu) w malowaniu zimowym, aby wzmocnić swoją bandę Grenadierów Ludowych. Podobnie jak wcześniejsza Puma wybrałem godło 130. Panzerlehr Division. Po pierwsze dlatego, że jednostka ta jako elitarna budzi mój największy podziw. Po drugie zaś idealnie nadaje się do zachodniego teatru działań, ze wskazaniem na kontrofensywę w Ardenach, która jest sednem mojej kolekcji "późnych Niemców".


Model Italeri nr. 7007 jest dość niezłej jakości, chwilami zdumiewa jakość wykonania, aby za chwilę popsuć nam humor jakąś niedoróbką. Do największych zalet zaliczam dobrą jakość górnych płyt pancernych, szczególnie łatwy montaż, przy jednocześnie słabym rozwiązaniu mocowania dolnego pancerza bocznego. O pomstę do nieba wołają gąsienice, które słabo pasują do kół zębatych. Ich klejenie to istna gehenna. Całkiem przyzwoicie wykonana jest lufa, wymaga dość dużo pracy, ale efekt jest zadowalający. Czołgista jest średniej jakości, ale jest przecież wariantem nieobowiązkowym. Gros modelarzy nie korzysta z załogantów. Ogólnie rzecz biorąc model możemy zaliczyć do trudnych ze względu na jakość i problemy z montażem elementów nośnych dla bocznych płyt pancernych. Ale wysiłek się opłaci, jak każdy niemiecki Panzer cieszy oko modelarza i wzbogaca kolekcję tych jakże niesamowitych pojazdów z Drugiej Wojny Światowej.


Jeśli przypadł Wam do gustu mój model, możecie na niego zagłosować w ankiecie konkursowej na stronie Forum Strategie, oto link:
Cała Polska buduje Czwóreczki - model Yoriego
Z góry dziękuję :)

5 komentarzy:

Dziadu z lasu pisze...

OMG, przed zdjęciem z zapałką myślałem że to 35 :) rewelacyjny

q.b. pisze...

już pisałem na forum i powtórzę tutaj ... niedoścignione 10/10 :)

ps. zrób update na guildwargamers.com swojego tematu :) zobaczymy jak irishom koparki opadną :D

Yori pisze...

Zgodnie z sugestiami kolegów z Forum Strategie poprawiłem kalkomanie. Teraz numery są w prawidłowym miejscu, czyli na wieży, a nie jak poprzednio na fartuchach bocznych. Dziękuję za zwrócenie mi uwagi na tego babola!

q.b. pisze...

Nadal po poprawkach wizualny fajerwerk ! Bravo !

Skala72 pisze...

Cześć, czołg z italki jest nawet ok, ale tylko OK, więc powiem, że wyszedł fajnie. Pytanko, po co ten śnieg, skoro on ma malowanie z lata ??

Pozdrawiam
Skala72
www.czolg.blox.pl