wtorek, 3 listopada 2009

Takabara


Jak wspominałem w poprzednim wpisie - tarcza średniej piechoty perskiej w kształcie półksiężyca zwana była taka, zaś noszący ją żołnierze to takabara.

Nazwa ta dotyczyła peltastów nie wchodzących w skład korpusu Nieśmiertelnych. Dlatego śmiało możemy przyjąć, że znaczna większość tych żołnierzy to był zaciąg czyniony przez satrapów, będący odpowiedzią na wezwanie króla.

Ponieważ większość tych satrapii leżała poza terenem Persji właściwej, dlatego pomalowałem ich w białych kapturach. Postanowiłem, że będą to wojownicy z Azji Mniejszej. Z tego powodu oprócz białych nakryć głowy, wybrałem dla nich wzory na tarcze nieco mniej perskie, zaś bardziej kojarzące się z trackimi, tudzież helleńskimi. Ale nie zapomniałem także o sfinksach. Różnorodność barw, ornamentów, wzorów i symboli ma oddawać różnorodny charakter tej formacji.

Uzbrojenie analogicznie do Nieśmiertelnych - tarcze taka, miecze, nadziaki i włócznie, które jednak różnią się od perskich i zamiast kuli, zakończone są grotem na drugim końcu drzewca.

W odpowiedzi na szereg pytań śpieszę z wyjaśnieniem, że na tarczach umieściłem kalkomanie przygotowane przez Stephena Halesa. Te najwyższej jakości kalki można kupić na stronie jego firmy. Little Big Men Studios robi także sztandary i kalkomanie do innych skali i epok. Gorąco polecam!

3 komentarze:

q.b. pisze...

nowa specjalizacja - Persja :D

bardzo ładnie mimo pstrokatych kolorów - Persowie mają urok w tych tonacjach :)

Yori pisze...

W tajemnicy Ci powiem q.b. że w ramach odpoczynku - zacząłem malować coś do OWW2. Wkrótce zaprezentuję...

q.b. pisze...

no to już nie tajemnica :D czekam, czekam !

ja póki co choruję, rota-wirusa złapałem (podobne do grypy żołądkowej ale bardziej intensywne) i oddaję wszystko z siebie każdym możliwym otworem... więc póki co odłożyłem modele do szafy i leżę z laptopem w łóżku :/