środa, 21 kwietnia 2010

WIP - Eques Romanus I

(Please see below for english text)

Zawsze chciałem mieć rzymski legion złożony z figurek Xystona, który niestety nie ma w ofercie ekwitów. A ja potrzebuję aż dwóch oddziałów rzymskiej kawalerii z czasów Kamillusa. Nie miałem wyjścia - musiałem zacząć robić konwersje z dotychczas dostępnych figurek firmy Xyston.

Pierwszego kawalerzystę złożyłem z części, które pochodzą z trzech różnych zestawów. Koń i jeździec wywodzą się z zestawu "Paionian cavalry" Xystona. Wyrównałem krawędzie siodła poprzez wypełnienie Green Stuffem przestrzenie pomiędzy "ząbkami" tkaniny. Twarz i hełm w stylu greckim zamieniłem na głowę legionisty z zestawu "Roman hastati with sword" - także produkcji Xystona. Hasta longa powstała ze zwykłej szpilki. Tarczę gwizdnąłem z pudełka plastikowych figurek w skali 1/72 - "Celtic cavalry" firmy Italeri. Na szczęście okrągłe tarcze kawaleryjskie pochodzące z tego zestawu są mniejsze niż byś powinny. Usunąłem celtyckie symbole i pomalowałem tarczę w stylu rzymskim.

Jestem bardzo zadowolony z mojej dłubaniny. Teraz zabieram się za kolejnego kawalerzystę.


I always wanted to have a Roman legion made by Xyston's figures. Unfortunately the Roman equites haven't been offered by Xyston Miniatures. I need two units of Roman cavalry for my Camillian legion. I had no choice but to make the conversions from existing Xyston's figures.

First cavalryman is made from the bits taken from three diffrent sets. A horse and a warrior are taken form Xyston's "Paionian cavalry". I was equalizing the edges of the saddle by filling with Green Stuff the holes between the textile "teeth". The Greek-style face and helmet was changed by legionnaire's head also taken from Xyston's "Roman hastati with sword" set. A hasta longa was prepared from a simple pin.A shield was taken from 1/72 plastic Italeri's "Celtic cavalry" box. Fortunately the round shields in this set ar smaller than shoul be. I was clearing the shield from a Celtic symbols and I was painting her in Roman style.

I'm very satisfied with my work. Now I'm starting to make another Roman cavalryman.

3 komentarze:

Kadrinazi pisze...

Bardzo ładny model, wrzucisz może zdjęcie pokazującego go z drugiej strony?

Marcin Kmieć | Czaki pisze...

Yori, jak zwykle mnie zadziwiasz :) gratuluję inwencji twórczej!

Yori pisze...

Dzięki! Na razie za wcześnie na sesję fotograficzną, bo jest na razie WIP-em :)

Ale obiecuję, że cały element pokaże z każdej strony!