poniedziałek, 1 czerwca 2015

Hastati et principes


Kolejne zamówienie. Mój klient postanowił powołać do życia armię konsularną z czasów Republiki Rzymskiej, czyli dwa legiony i oddziały pomocnicze. Dwa elementy już są gotowe. Mój komentarz historyczny dla tych oddziałów znajdziecie tutaj dla hastati, oraz tutaj dla principes.

Figurki to 15 mm, pochodzą z linii Punic & Pyrrhic Wars firmy Forged in Battle firmy Forged in Battle, podstawki do Impetusa, pomalowane na zamówienie. Klient poprosił mnie, abym pomalował jedynie figurki, więc zgodnie z jego życzeniem podstawki pozostawiłem w stanie surowym.

Another commission. My client wants to rise the Republican Roman consular army - two legions with auxiliaries. Two elements of first legion are ready to fight. My historical description for these units you can read here for hastati, and here for principes.

The miniatures are 15 mm from Forged in Battle's Punic & Pyrrhic Wars firmy Forged in Battle line, based for Impetus, painted as a commission. My client asked me to paint only figures, so the bases are left untouched.

6 komentarzy:

szeperd pisze...

I kolejna elegancka rzymska robota. Mam pytanie techniczne: jak wypadają te wzory względem innych firm? Mam na myśli wysokość, proporcje.

koyoth pisze...

Znaczy, że będziesz malował pełne dwa legiony plus auxilia do tego, czyli coś ponad 10 tysięcy luda? Ilu by ich nie było, ci na zdjęciach wyglądają klawo bardzo:)

Yori pisze...

Dzięki chłopaki. Całe szczęście nie aż tyle będę musiał wymalować, ale trochę tego będzie z pewnością.

Co do porównania z innymi firmami - zdecydowanie najlepiej pasują wysokością te figurki do modeli Corvus Belli. Nie maja wielu detali co jest plusem, gdy się maluje cały legion. Anatomicznie są bardzo dobre, historycznie raczej też, choć zdecydowanie lepiej się prezentują zachodnie frakcje. To co na wschodzie to dla Anglosasów jest jakaś terra incognita. Dla nich w Moskwie śnieg leży cały rok, a na śniadanie Rusacze piją wódę, a Putin jak wiadomo jeździ na niedźwiedziu w otoczeniu gwardii ze skrzydłami husarskimi.

Reasumując - Rzym, Hiszpanie, Kartagina, Germanie, Celtowie są bardzo O.K.

Seleukidzi poziom dość dobry.

Greko-Baktrowie - tu niestety kiszka.

Na razie innych nie widziałem to się nie wypowiem.

Bartek Zynda pisze...

No i kolejna genialna robota. Czekam na więcej, bo i mnie w te klimaty ciągnie.

szeperd pisze...

Dzięki za wyjaśnienie. Szukam akurat czegoś, co spasuje do corvusa właśnie.

Yori pisze...

Będzie więcej :)
Te figurki do Corvusa pasują idealnie.